دسته بندی :

طراحی سایت نمایشگاه اقدامی هوشمندانه جهت پرازنته انواع محصولات، خدمات و نمایش رویدادهای غرفه های نمایشگاهی در بستر اینترنت است. بهره مندی از این رسانه مجازی شما را در اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان یاری خواهد داد.

اهمیت طراحی سایت نمایشگاه

در گذشته فروشندگان از تراکت و بروشور به منظور تبلیغات و بازاریابی استفاده می کردند. اما همزمان با گسترش ارتباطات مجازی مسیر بازاریابی و اطلاع رسانی تغییر یافته و از شکل سنتی خود خارج شده است.

بازاریابی از طریق افتتاح وبسایت مزایای بسیاری در بردارد. از جمله اینکه قیمت طراحی سایت در مقایسه با چاپ بروشور و تراکت به مراتب کمتر است. میزان بازدهی این ابزار نیز با توجه به جامع بودن مخاطب هدف آن بسیار بیشتر است. از این می توان طراحی سایت را یک روش پربازده و مقرون به صرفه برشمرد.

برای افرادی که به شکل سالانه در نمایشگاه های مختلف شرکت می کنند، طراحی یک وبسایت نمایشگاهی به منظور بازاریابی و رونق فروش ضروری قلمداد می شود. چرا که این تکنیک تأثیرات شگرفی در بهبود کسب و کار و افزایش بازدید از غرفه ایجاد می کند.

از آنجایی که روند توسعه وب سایت و افزایش رتبه آن زمان بر است، لازم است پیش از شروع و افتتاح نمایشگاه، اقدام به طراحی وبسایت خود کنید. در ادامه شما می توانید کارکرد وبسایت نمایشگاهی را تغییر داده و آن را به یک وبسایت فروشگاهی تبدیل کنید.

همچنین می توانید از وبسایت خود به عنوان یک پایگاه خبری برای اطلاع رسانی بهتر به مشتریان استفاده کنید. استفاده چند منظوره از وبسایت نمایشگاهی موجب کاهش هزینه های مربوط به طراحی سایت فروشگاهی و خبری می شود.

هدف از طراحی سایت نمایشگاهی

اساساً افراد برای طراحی سایت اهداف مختلفی دارند. اما به طور حتم هدف شما از طراحی وبسایت نمایشگاهی افزایش بازدید غرفه و بهبود کسب و کار است. افراد شما می توانند پیش از حضور در غرفه های نمایشگاهی، به وبسایت شما سر زده و اطلاعات لازم را پیرامون خدمات، محصولات و تخصص شما به دست آورند.

در صورتی که خدمات شرکت در تناسب با نیازهای آنان باشد، به طور حتم از غرفه شما دیدن خواهند کرد. در عمل اینکار اعتبار شما را افزایش داده و حس اعتماد و رضایتمندی را در بازدیدکنندگان تقویت می کند. هدف از طراحی سایت نمایشگاه در موارد زیر قابل بررسی است.

  1. اطلاع رسانی پیرامون زمان و تاریخ برگزاری نمایشگاه
  2. اطلاع رسانی پیرامون مشخصات دقیق غرفه و کروکی آن
  3. ایجاد یک کانال ارتباطی صوتی برای سهولت ارتباط بیشتر
  4. ایجاد یک کانال ارتباطی موثر برای ارزیابی نظرات مشتریان
  5. معرفی کارمندان و موسساتی که در برگزاری نمایشگاه سهیم هستند
  6. اطلاع رسانی پیرامون دستاوردهای شرکت بعد از اتمام نمایشگاه
  7. برقراری ارتباط با مشتریان داخلی و خارجی از طریق وب سایت
  8. نمایش رویدادهای داخل غرفه به کاربران آنلاین

نکات مهم در طراحی سایت نمایشگاه

همانطور که گفته شد غرفه داران نمایشگاه های بین المللی برای طراحی یک وبسایت اهداف مختلفی را دنبال می کنند. به طور معمول از وبسایت های نمایشگاه به منظور اطلاع رسانی پیرامون زمان برگزاری نمایشگاه و معرفی خدمات استفاده می شود. این مهم ترین کاربرد وبسایت های فروشگاهی است که موجب افزایش اعتبار غرفه می شود.

هر چقدر در طراحی وبسایت از قابلیت ها و سرویس های بهتری برای اطلاع رسانی استفاده کنید، بازدید بیشتری دریافت می کنید. طراحی وبسایت شما باید به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان به محض ورود به وبسایت اطلاعات کاملی از خدمات و محصولات غرفه را دریافت کنند.

وبسایت هایی که دارای پنل های دسترسی ساده هستند، نه تنها مورد توجه کاربران قرار می گیرند، بلکه امتیاز بیشتری از سوی موتورهای گوگل دریافت می کنند. کارکرد آسان در کنار دسترسی های ساده می تواند وبسایت نمایشگاهی شما را کاربر پسند و پربازید سازد.

بدین منظور لازم است صفحه اصلی وبسایت خود را به چندین قسمت مختلف تقسیم کنید. سپس در هر بخش را توسط محتوای ارزشمند و اطلاعات مفید تکمیل کنید. به خاطر داشته باشید هدف شما از طراحی و تکمیل وبسایت افزایش تعامل با مشتریان و بازدیدکنندگان است. از این رو تمام دقت و قدرت خود را برای رضایت مشتریان، افزایش تعامل و ارتباط جمعی با آنان به کار بگیرید.

معرفی غرفه نمایشگاهی

در نخستین بخش لازم است اطلاعاتی مختصر پیرامون غرفه نمایشگاهی خود ارائه دهید. این اطلاعات می بایست تمامی خدمات و محصولات شما را در برگیرد. در صورتی که غرفه خود را تحت نظر موسسات و نهادهای مختلف برگزار می کنید، لازم است به معرفی آن ها نیز بپردازید. همچنین می توانید دستآوردهای شرکت و موسسه خود را عنوان کنید تا از این طریق به غرفه خود اعتبار ببخشید.

اخبار و رویدادها

مهم ترین بخش از یک سایت نمایشگاهی، به اخبار و رویدادهای آن تعلق دارد. بخش خبری وبسایت می بایست جالب و بحث برانگیز باشد. شما می توانید از رویدادهای کوچک، حضور افراد سرشناس در غرفه و سایر اتفاقات جذاب صحبت کنید و از این طریق تعامل بیشتری با بازدیدکنندگان ایجاد کنید. در بخش خبری به مهم ترین اخبار غرفه پرداخته و تلاش کنید تا مخاطبین مجازی خود را به حضور در غرفه نمایشگاهی ترغیب کنید.

صفحه تماس با ما

در وبسایت های نمایشگاهی وجود یک کانال ارتباطی از طریق تماس، ضروری قلمداد می شود. مشتریان شما باید بتوانند در مواقع به طور مستقیم با غرفه شما در ارتباط بوده و سوالات خود را بپرسند. برخورداری از اطلاعات تماس موجب افزایش اعتبار وبسایت در دید مشتری و موتورهای هوشمند گوگل می شود.

بخش نظرسنجی

بخش دیگری از وبسایت را به نظر سنجی اختصاص دهید تا بتوانید از انتقادات و پیشنهادات سازنده بازدیدکنندگان بهره مند شوید. در این بخش مشتریان نظرات خود را عنوان کرده و با یکدیگر به تعامل می پردازند. در اغلب مواقع وجود این بخش موجب افزایش اعتبار وبسایت و بهینه سازی آن می شود.

تقویم نمایشگاه

در طراحی سایت نمایشگاهی یک بخش را به تقویم نمایشگاه اختصاص دهید تا از این طریق اطلاعات دقیقی پیرامون نمایشگاه و زمان برگزاری آن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. به منظور اطلاع رسانی پیرامون زمان برگزاری نمایشگاه و فعالیت غرفه، لازم است زمان شروع فعالیت و زمان پایان آن را ذکر کنید تا بازدیدکنندگان زمانبندی مناسبی در اختیار داشته باشند.

همچنین شما می توانید در این بخش کروکی و آدرس دقیق غرفه را به همراه جزئیات مربوط به آن ارائه دهید. هرچقدر نقشه و آدرس غرفه خود را دقیق تر عنوان کنید، مخاطب از مسیرهای ساده تری به غرفه شما می رسد.

آرشیو و گالری

برای اینکه بتوانید محتوایی ارزنده ای در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید، بخشی از وبسایت را به گالری و آرشیو اختصاص دهید. در بخش گالری می توانید محتوای تصویری و ویدئویی قرار داده و بازدیدکنندگان مجازی را با فضای غرفه و نمایشگاه آشنا کنید.

در قسمت آرشیو نیز اطلاعات مربوط به رویدادهای گذشته را ذخیره کنید. شما می توانید رویدادها و نمایشگاه هایی که در طول سالیان قبل در آن شرکت کرده اید، در بخش آرشیو قرار دهید. اینکار بازدیدکنندگان را با سوابق شما در زمینه حضور در انواع نمایشگاه های بین المللی آشنا می کند.

سخن پایانی

طراحی سایت نمایشگاه برای افرادی که فعالیت مستمر و جدی در نمایشگاه های بین المللی دارند، ضروری است. این افراد می توانند وبسایت خود را به یک رسانه مجازی جهت اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان تبدیل کنند. در عمل طراحی سایت باعث افزایش اعتبار، رونق کسب و کار و افزایش بازدید می شود.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره کلیک کنید تا به ما امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *