دسته بندی :

طراحی سایت سفارش غذا برای صاحبین رستوران ها و فست فودها ضروری تلقی می شود. حضور فعال و گسترده مردم در اینترنت، زمینه مناسبی برای فروش غذا و خوراکی فراهم کرده است. با استفاده از این فرصت می توانید به سودآوری بالا برسید.

اهمیت طراحی سایت سفارش غذا

در طول چند سال اخیر تهیه غذا به شکل اینترنتی و آنلاین بسیار رایج گشته است. افرادی که فرصت کافی برای آشپزی ندارند و یا در محیط بیرون منزل هستند و نیاز به تهیه غذا دارند، می توانند با استفاده از پلتفرم های اینترنتی اقدام به سفارش غذا کنند.

برای اینکه بتوانید از این بازار بیشترین سود را ببرید، لازم است روش های سنتی تبلیغات و بازاریابی را کنار زده و به تکنولوژی های نوین اعتماد کنید. راه اندازی صفحات مجازی در پلتفرم های مختلف اگرچه سودآور و مفید است، اما آینده ای نامعلوم دارد. بهتر است به فروش آنلاین غذا دید بلندمدت داشته باشید و به فکر راه اندازی یک وبسایت حرفه ای و کاربرپسند باشید.

امروزه مردم برای اعتبارسنجی مشاغل مختلف آدرس سایت و صفحات مجازی آن را دنبال می کنند. راه اندازی وبسایت اعتبار ویژه ای به کسب و کار شما بخشیده و رستوران شما را از سایر رقبا متمایز می سازد. شما می توانید پس از افتتاح سایت اقدام به تبلیغات گسترده کرده و وبسایت خود را به تمام مشتریان معرفی کنید.

مزایای طراحی سایت رستورانی

تاکنون متوجه شدید که برای حضور در رقابت های فروش آنلاین، لازم است اقدام به تأسیس وبسایت کنید. در صورتی که هنوز مجاب به اینکار نشده اید، بد نیست با مزایای طراحی وبسایت رستورانی آشنا شوید. به طور حتم مجموع این مزایا شما را برای افتتاح یک وبسایت کاربرپسند، متقاعد خواهد کرد.

  • جذب مشتریان جدید

امروزه افراد در هر نقطه ای از شهر که قرار دارند، اقدام به جستجوی رستوران و سفارش غذا می کنند. اینکار تنها با یک جستجوی ساده در بستر اینترنت صورت می گیرد. با در اختیار داشتن یک وبسایت می توانید در معرض دید مشتریان جدید قرار بگیرید.

  • فروش آنلاین بدون واسطه

عضویت در نرم افزارهای توزیع غذا مزایای بسیاری دارد. اما در این حالت یک واسطه میان شما و مشتری قرار دارد. در صورتی که وبسایت شخصی خود را راه اندازی کنید، بدون هیچ واسطه ای اقدام به سفارش گیری می کنید.

این مسئله موجب افزایش اعتبار شما و تقویت حس رضایتمندی در مشتریان می شود. چرا که اغلب مشتریان دوست دارند به شکل مستقیم با رستوران ها در ارتباط بوده و سفارش غذا دهند. در زمان سفارش گیری بدون واسطه، مدیریت سفارش ها و ارسال آنان راحت تر صورت می گیرد.

  • رشد و توسعه برند رستوران

راه اندازی وبسایت در پروسه معرفی و ساخت برند، تأثیر بسیاری دارد. یک وبسایت حرفه ای با معرفی رستوران شما، نام و نشان تجاری آن را به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار می سازد. هرچقدر ایده طراحی سایت شما خلاقانه تر باشد، پروسه برندینگ ساده تر دنبال می شود.

  • برجسته سازی خدمات

در بستر وبسایت های اینترنتی می توان خدمات مختلف را به شکل جذاب تری به نمایش درآورد. شما می توانید خدمات رستوران خود را در فرمت های تصویری و یا ویدئویی معرفی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید. تأثیر این دسته از کلیپ ها و یا تصاویر بسیار بیشتر از معرفی خدمات به شکل گفتاری و یا متنی است.

نحوه طراحی سایت سفارش غذا

رستوران هایی که به شکل خلاقانه و با ایده های ناب طراحی و ساخته می شوند، در جذب مشتری موفق تر عمل کرده و به مرور به یک برند معتبر و پرآوازه تبدیل می شوند. برای اینکه شما نیز در این امر موفق عمل کنید و به سوددهی برسید لازم است چندین مشخصه را در هنگام طراحی مورد توجه قرار دهید.

  • بهره مندی از گرافیک زیبا و جذاب

به طور مشخص وبسایت هایی که دارای گرافیک خاص، زیبا و جذاب هستند بیش از سایرین مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرند. بهتر است در طراحی سایت رستوران از گرافیک های یونیک و منحصربفرد خود استفاده کنید. برای اینکار کافیست گرافیک سایت را در تناسب با فضای رستوران و غذا و یا خدمات ارائه شده در آن انتخاب کنید.

این هارمونی زیبا و متعادل در ذهن بیینده ثبت شده و ماندگار می شود. این در حالیست که استفاده از گرافیک های تکراری و قالب های بازاری نه تنها ذهن بیننده را تحت تأثیر قرار نمی دهد، بلکه از اعتبار شما نیز کم می کند.

  • معرفی کامل رستوران، خدمات و راهنمای سفارش غذا

برای اینکه حس اطمینان بخشی را در مشتریان خود تقویت کنید، به طور واضح به معرفی رستوران خود بپردازید. در این زمینه بد نیست در کنار محتوای متنی از محتوای ویدئویی و یا تصویری نیز استفاده کنید.

برای مثال عکس و یا کلیپ با کیفیتی از فضای داخلی و خارجی رستوران تهیه کرده و در وبسایت خود قرار دهید. در قدم بعد خدمات رستوران را با یک گرافیک زیبا و ساده در حوزه فروش آنلاین معرفی کنید. سپس یک دستورالعمل کامل برای سفارش غذا ارائه دهید تا مشتریان بدون هیچ دردسری اقدام به سفارش غذا کنند.

  • ارائه منوی غذایی به همراه تصاویر غذا

رستوران هایی که فاقد منوی غذایی هستند و یا از منوی های بدون عکس و قیمت استفاده می کنند، بازخوردی مثبتی دریافت نمی کنند. بسیاری از مشتریان به دلیل عدم وجود منو سراغ یک وبسایت دیگر می روند. برخی نیز وبسایت را به جهت دارا نبودن عکس غذا ترک می کنند.

با ارائه یک منوی غذایی کامل به همراه عکس نه تنها مشتریان بیشتری جذب می کنید، بلکه فروش بیشتری در غذا خواهید داشت. چرا که اغلب افرادی که اقدام به سفارش غذا می کنند، گرسنه هستند و تحت تأثیر عکس های ولع برانگیز، سفارش کامل تری را ثبت می کنند.

  • امکان پرداخت وجه اینترنتی

برای افرادی که به شکل آنلاین اقدام به سفارش غذا می کنند، پرداخت اینترنتی مناسب تر است. در طراحی سایت سفارش غذا لازم است مشتریان را به درگاه های بانکی امن متصل کنید تا اقدام به پرداخت وجه کنند.

  • دریافت نظرات پیرامون غذا و خدمات

برای اینکه عملکرد خود را در خصوص ارائه غذا به خوبی بسنجید، لازم است نظرات مشتریان را دریافت کنید. برای اینکه یک بخش از سایت را به ماژول های نظرسنجی اختصاص دهید تا از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان مطلع شوید.

  • تماس با ما

اختصاص یک بخش از سایت برای تماس مستقیم با رستوران اهمیت بالایی دارد. افراد باید بتوانند در صورت لزوم با شما تماس گرفته و مشکلات خود را بازگو کنند. در صورتی که هیچگونه کانال ارتباطی میان خود و مشتری ایجاد نکنید، حس اعتماد را در مشتری سلب کرده اید.

سخن پایانی

طراحی سایت سفارش غذا اقدامی هوشمندانه جهت توسعه کسب و کار در رستوران هاست. با راه اندازی یک وبسایت اینترنتی می توانید خرید آنلاین را به خدمات رستوران و یا فست فود خود اضافه کنید. در عمل اینکار موجب افزایش اعتبار و سودآوری اطمینان بخش می شود.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره کلیک کنید تا به ما امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *