دسته بندی :

طراحی سایت املاک به مشاورین املاک اجازه فعالیت در فضای مجازی را می دهد تا از این طریق به گسترش کسب و کار خود بپردازند. ایده طراحی سایت برای فروش و اجاره خانه، ایده ای خلاقانه و هوشمندانه است که فواید بسیاری برای مردم و مشاورین املاک دارد.

اهمیت طراحی سایت املاک

امروزه ردپای عموم کسب و کارهای در بستر اینترنت دیده می شود. خرید، فروش و یا اجاره ملک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حضور در فضای اینترنت به منظور رقابت و توسعه کسب و کار اهمیت بالایی دارد. در صورتی که به تکنیک های سنتی بسنده کنید و به تکنولوژی های جدید اعتماد نکنید، بدون شک متضرر می شوید.

امروزه اغلب مستأجرین و یا افرادی که نیاز به خرید یا فروش خانه دارند، سوالات و نیازهای خود را در گوگل جستجو می کنند. در این حالت بدون اینکه نیاز به حضور در دفاتر املاک داشته باشند، کیس های مختلف را مشاهده و بررسی می کنند.

همین مسئله زمینه را برای بهبود کسب و کار و توسعه آن فراهم کرده است. اگر بتوانید یک وبسایت حرفه ای و کاربرپسند طراحی کنید، سهم بیشتری از بازار فروش را به خود اختصاص می دهید. برای فعالیت در بستر اینترنت به راه اندازی صفحات مجازی اکتفا نکنید. بهتر است به فروش آنلاین دید بلندمدت داشته و راه اندازی یک وبسایت املاک را در اولویت قرار دهید.

فواید طراحی سایت املاک برای مشاورین

وبسایت های اینترنتی یک ویترین 24 ساعته برای نمایش سوژه های شما هستند. این مهم ترین مزیت راه اندازی سایت املاک است. از طریق سایت های اینترنتی می توانید خدمات خود را به عموم مردم در سطح جهان ارائه دهید.

اگرچه راه اندازی سایت و افزایش رتبه آن در گوگل زمان بر است، اما پیشرفت کسب و کار شما وابسته به این عمل است. پس از رشد و توسعه سایت، تغییراتی محسوسی در کسب و کار و درآمد خود مشاهده می کنید. چرا که افراد از نقاط مختلف سوژه های شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند.

با طراحی سایت قادرید در یک زمان به چندین مشتری پاسخ دهید. از آنجایی که این امکان در دفاتر املاک وجود ندارد، می توان آن را جزوی از مزایای طراحی سایت برشمرد. مشتریانی که از سوی وبسایت با شما تماس می گیرند، مشتریانی بالقوه هستند که تصمیم جدی به خرید و یا فروش دارند. این در حالیست که مشتری های کوچه و خیابان گاهی برای پیگیری اخبار ملک به شما سرزده و تنها وقت و انرژی شما را می گیرند.

مزیت استفاده از سایت املاک برای کاربران

با توجه به آنچه که گفته شد، طراحی وبسایت های مربوط به خرید و فروش ملک مزیت بسیاری برای مشاورین املاک دارد. اما مزایای طراحی و راه اندازی وبسایت املاک نه تنها مشاورین، بلکه مستأجرین و فروشندگان ملک را نیز شامل می شود.

مهم ترین فایده ای که در وهله اول به ذهن عموم مردم می رسد، عدم نیاز مراجعات حضوری و فیزیکی در دفاتر املاک است. شما می توانید بدون اتلاف وقت و هزینه، اقدام به بررسی املاک مختلف کرده و از شلوغی شهر و ترافیک در امان بمانید. سایر مزایا در موارد زیر خلاصه می شود:

  • جستجو آسان، سریع و بدون هزینه
  • مشاهده اطلاعات جامع پیرامون ملک
  • مشاهده موقیعت جغرافیایی ملک
  • مشاهده دکوارسیون داخلی ملک و نمای خارجی آن از طریق عکس
  • کاهش هزینه های مربوط به جستجوی ملک
  • بررسی و مقایسه سریع ملک های مختلف در کوتاهترین زمان ممکن

ساختار کلی سایت املاک

ساختار یک سایت املاک با سایت های خبری و یا آموزشی متفاوت است. اما طراحی این سایت شباهت بسیاری با طراحی سایت فروشگاهی دارد. با این تفاوت که در سایت های فروشگاهی، تنها فروشنده و ادمین سایت اقدام به درج محصول می کند. این در حالیست که در سایت های املاک، امکان درج آگهی از سوی افراد مختلف وجود دارد.

برای اینکه یک سایت مربوط به خرید و فروش ملک به خوبی رشد کرده و توسعه یابد، لازم است از یک ساختار ساده و در عین حال حرفه ای و کاربرپسند برخوردار باشد. در غیر اینصورت نمی توان انتظار داشت راه اندازی سایت کمکی به درآمدزایی بیشتر و توسعه کسب و کار کند. مشخصات یک سایت املاک خوب و حرفه ای در موارد زیر خلاصه می شود.

بهره مندی از فیلترهای جستجو

تنوع آگهی در سایت های املاک بسیار بالاست. افراد با اهداف مختلف همچون خرید یا فروش ملک، اجازه و یا معاوضه ملک به سایت شما مراجعه می کنند. از این رو لازم است دسترسی مناسبی برای رسیدن به آگهی مورد نظر ایجاد کنید. اینکار از طریق اعمال فیلترهای جستجو صورت می گیرد.

بر این اساس افراد می توانند نوع اگهی را انتخاب کرده و در تناسب با آن اقدام به مقایسه ملک های مختلف کنند. برای مثال فردی که برای خرید ملک به سایت مراجعه کرده، از طریق فیلترهای جستجو به آگهی های فروش مراجعه کرده و نیازی به بررسی آگهی های مربوط به اجاره ملک نخواهد داشت.

ایجاد شبکه فروش

به کمک این قابلیت می توان مختصات جغرافیایی ملک را مشخص نمود و در اختیار کاربران قرار داد. بدون شک زمانی که مشتریان از مختصات دقیق ملک مطلع شوند، تصویر درستی از وضعیت آن به دست می آورند. اینکار مشتریان را در انتخاب سریع و ساده کمک می کند.

افزایش نرخ تعامل از طریق چت

با ایجاد کانال های گفتگو می توانید نرخ تعامل صفحه خود را افزایش دهید. مشتریان از طریق این ابزار با فروشندگان در ارتباط قرار گرفته و صحبت می کنند. همچنین امکان گفتگو میان شما و مشتریان نیز از این طریق برقرار می شود.

بهره مندی از محتوای تصویری و ویدئویی

در طراحی سایت املاک تولید محتوای تصویری و ویدئویی بیش از تولید محتوای متنی اهمیت دارد. بهتر است برای معرفی ملک از تصاویری شفاف و واضح استفاده کنید. همچنین رزولیشن عکس را افزایش داده و از طریق ایجاد واترمارک به شخصی سازی آن بپردازید. استفاده از ویدئو های تبلیغاتی نیز تأثیر بسیاری در بازدید سایت دارد.

هماهنگی در رنگ و فونت

در طراحی سایت مشاورین املاک لازم است فونت و رنگ را در تعادل با یکدیگر استفاده کنید. استفاده از رنگ های خنثی، روشن و آرامش بخش در کنار فونت های ساده و خوانا جلوه ای زیبا و خاص ایجاد می کند.

از آنجایی که سایت املاک مورد استفاده عموم مردم با رنج سنی های مختلف قرار می گیرد، می بایست شرایط کافی برای حضور افراد مختلف را در برداشته باشد. برای مثال سایز فونت می بایست به گونه ای انتخاب شود که متن ها تا حد کافی بزرگ و خوانا دیده شوند.

سایر قابلیت های کاربردی

وجود برخی قابلیت های در سایت املاک استفاده از ان را برای کاربران ساده تر می سازد. این دسته از قابلیت ها در موارد زیر قابل بررسی هستند:

  • امکان مقایسه ملک های مختلف با یکدیگر
  • امکان عضویت در سایت برای اطلاع از آگهی های جدید
  • امکان درج نظرات، پیشنهادات و انتقادات

سخن پایانی

طراحی سایت املاک ابزاری موثر جهت تبلیغات و درآمدزایی است. قیمت طراحی سایت مشاورین املاک کم و مقرون به صرفه است. این مسئله موجب شده تا راه اندازی سایت یک اقدام سودمند و اقتصادی به نظر برسد. با راه اندازی یک سایت حرفه ای اعتبار بیشتری در بازار فروش پیدا کرده و از سایر رقیب هایتان متمایز می شوید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره کلیک کنید تا به ما امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *