دسته بندی :

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در سرتاسر جهان، سایت تبدیل به یک نیاز اساسی برای پایداری تمامی کسب‌وکارها شده است. به حدی که با قاطعیت تمام می‌توان گفت کسب‌وکاری که سایت نداشته باشد، محکوم به شکست خواهد بود. دلیل این اتفاق، تمایل مخاطبان و مشتریان به پیشرفت و رشد است که مطمئنا در جامعه تمامی کشورها این تمایل وجود دارد. البته سایت بیشتر از اینکه وسیله‌ای برای کسب درآمد باشد، وسیله‌ای برای ارتباط گرفتن مفید با مخاطبان است و این ارتباط مفید می‌تواند سرآغاز موفقیت برای هر کسب‌وکاری باشد.

قطعا اولین نکته‌ای که به ذهن همگان خطور می‌کند، قیمت طراحی سایت است. غافل از اینکه طراحی سایت به یک شیوه انجام نمی‌گیرد و هیچ فردی نمی‌‌تواند یک بازه قیمت قطعی برای طراحی سایت مشخص کند. یکی از شیوه‌های طراحی سایت فروشگاهی، استفاده از قالب آماده است که رواج یافتن شدید آن را در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم. دومین شیوه کاربردی، کدنویسی است که دشواری‌هایی در کنار مزایای قابل توجه برای فرد به همراه دارد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا تفاوت قیمت طراحی سایت فروشگاهی با این دو شیوه را برایتان شرح دهیم.

طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده

چنانچه پیش از این با دنیای طراحی سایت آشنایی داشته باشید، قطعا می‌دانید که برخی ابزارهای خاص برای مدیریت محتوا با نام CMS می‌توانند عملیات طراحی سایت را برای ما انجام دهند. از این رو، در دنیای دیجیتال برخی قالب‌های آماده برای سایت‌‌های فروشگاهی، خبری، علمی و غیره قابل مشاهده هستند. شما می‌توانید با خرید قالب آماده سایت فروشگاهی و وارد کردن آن در یک ابزار مدیریت محتوا همانند وردپرس، یک سایت فروشگاهی زیبا و کاربردی برای خود طراحی کنید.

بزرگ‌ترین مزیتی که در طراحی سایت با قالب آماده و با استفاده از ابزار مدیریت محتوا وجود دارد، صرفه اقتصادی و زمانی آن است. شما می‌توانید با استفاده از قالب آماده، در عرض چند روز یک سایت فروشگاهی عالی برای خود دست و ‌پا کنید و مطمئنا نیازی به انجام کارهای اضافی دیگر نیست. تنها هزینه‌ای که در این شیوه طراحی سایت فروشگاهی باید بپردازید، هزینه خرید قالب آماده است که در مقایسه با شیوه‌های دیگر طراحی سایت، هزینه ناچیزی شمرده می‌شود.

البته بر خلاف تصورات، طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده به مهارت و تجربه چندانی نیاز ندارد؛ زیرا ابزارهای CMS ساختار کاملا ساده‌ای داشته و به دنبال تسهیل کار شما در طراحی وبسایت هستند. شما می‌توانید به سادگی کار با ابزارهای مدیریت محتوا را یاد بگیرید و خودتان شخصا سایت فروشگاهی موردنظرتان را ایجاد کنید. همچنین در صورت تمایل به حرفه‌ای بودن سایت، می‌توانید طراحی سایت فروشگاهی را به افراد متخصص و مجرب در این حوزه بسپارید.

طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی

راه دیگر طراحی سایت که موضوع آن برای کاربران جذابیت خاصی دارد، طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی است. همان طور که می‌دانید، کدنویسی یکی از پیچیده‌ترین شغل‌هایی شمرده می‌شود که مستقیما با سایت ارتباط دارد. با توجه به میزان پیچیدگی و دشواری کدنویسی، معمولا افراد فعال در این حوزه دستمزد بسیار بالایی دارند و هزینه همکاری با آن‌ها شدیدا بالا است. با این وجود، برخی افراد به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی هستند تا دو شیوه ذکر شده را با یکدیگر مقایسه کنند.

زمانی که شما می‌خواهید سایت فروشگاهی موردنظرتان را با کدنویسی طراحی کنید، همانند این است که کار را از 0 مطلق آغاز کرده باشید. در واقع شما قالب سایت فروشگاهی خودتان را از ابتدا شروع به طراحی می‌کنید وهیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای در رابطه با این قالب وجود ندارد. این در حالی است که می‌توانید با خرید قالب آماده، کار را برای خودتان ساده‌تر سازید. طراحی وبسایت با استفاده از کدنویسی، شدیدا هزینه‌بر و وقت‌گیر است و نسبت به گستردگی و حجم پروژه ممکن است تا بیش از 1 ماه به طول بینجامد.

مسئله مهم دیگری که در رابطه با طراحی سایت با کدنویسی وجود دارد، انتخاب برنامه‌نویس ماهر و مجرب در این حوزه است. از آنجایی که حوزه کدنویسی درآمد خارق‌العاده‌ای به همراه دارد، بسیاری از برنامه‌نویسان بدون توجه به مهارت و تجربه خود به دنبال کسب درآمد در این بازار هستند؛ بنابراین شما کار دشواری در انتخاب کدنویس ماهر و معتمد خواهید داشت. از طرفی دیگر، عقد قرارداد طراحی سایت با یک کدنویس ماهر ده‌ها میلیون تومان برای شما هزینه دارد.

مقایسه قیمت طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده و کدنویسی

حال که شناخت کافی از شیوه‌های کدنویسی پرطرفدار دارید، بهتر است تفاوت قیمت این دو روش را نیز بدانید. از آنجایی که خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت هزینه بسیار زیادی دارند، کارفرمایان در تلاش هستند تا خدمات مختلف را بشناسند و باصرفه‌ترین آن را انتخاب کنند. به خصوص در مواردی همانند طراحی سایت فروشگاهی که در کنار اهمیت زیاد، پروسه نسبتا دشوار و هزینه‌بری نیز دارد.

با توصیفات انجام شده، مشهود است که قیمت طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده بسیار کمتر از کدنویسی است. تنها هزینه اضافی که در طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد، خرید قالب آماده و برخی هزینه‌های جزئی دیگر است؛ اما در شیوه طراحی با کدنویسی، شما باید دستمزد نجومی یک برنامه ‌نویس خبره را تا مدت طولانی پرداخت کنید.

اگر بخواهیم قیمت حدودی هرکدام از این شیوه‌ها را برایتان شرح بدهیم، می‌توان گفت که طراحی یک سایت فروشگاهی غیرحرفه‌ای و ساده با قالب آماده عموما با هزینه‌ای در حدود 1 الی 2 میلیون تومان قابل انجام است. در حالی که طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی، شاید در حدود 20 الی 30 میلیون تومان هزینه داشته باشد. تمامی این اعداد به صورت حدودی در اختیارتان قرار گرفت تا شناخت مختصری از هزینه هرکدام از این شیوه‌ ها پیدا کنید.

طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده بهتر است یا کدنویسی؟

هر دو شیوه طراحی سایت فروشگاهی که برایتان شرح دادیم، مزایا و معایبی دارند که همه آن‌ها قابل تامل هستند. همان طور که متوجه شدید، هزینه و قیمت طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده بسیار ارزان است و تقریبا هر فردی توانایی پرداخت آن را دارد؛ اما در قالب آماده اصولا خلاقیت خاصی به کار برده نمی‌شود و نمی‌توان از آن برای وبسایت‌های فروشگاهی میلیاردی استفاده کرد.

از طرفی دیگر، کدنویسی شدیدا هزینه‌بر است و بودجه بسیار بالایی طلب می‌کند؛ اما می‌توان در آن نوآوری و خلاقیت بسیاری به خرج داد و وبسایت فروشگاهی را در یک ساختار خاص و کمیاب طراحی کرد. معمولا وبسایت‌های میلیاردی و معتبر، از کدنویسی برای طراحی و مدیریت سایت خود استفاده می‌کنند.

به صورت کلی نمی‌توان یکی از این شیوه ‌ها را برتر از دیگری دانست؛ زیرا شرایط، بودجه و هدف هر فردی متفاوت است و نمی‌توان نیازهای همه را با یک شیوه طراحی سایت فروشگاهی رفع کرد. در صورتی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید، می‌توانید از قالب آماده برای طراحی وبسایت فروشگاهی خود استفاده کنید اما اگر می‌خواهید بهترین وب سایت را داشته باشید، کدنویسی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

آرمیس وب؛ مجموعه بزرگ خدمات طراحی وب سایت

حال که از تفاوت‌های اساسی طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی و قالب آماده آگاه شدید، می‌توانید خدمات موردنیاز خود را از آرمیس وب تقاضا کنید. مجموعه آرمیس وب یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در حوزه طراحی وبسایت است که انتخابی مناسب برای خدمات طراحی سایت شما خواهد بود.  در انتها خوشحال می‌شویم اگر نظرات و پیشنهادات خود را با ما در انتهای همین مقاله به اشتراک بگذارید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره کلیک کنید تا به ما امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *