دسته بندی :

امروزه روش‌های زیادی برای طراحی سایت‌ها وجود دارد که شما باید براساس کسب و کار خود یکی از این روش‌ها را به کار بگیرید. شما باید درابتدا مشخص کنید که با چه روشی می‌خواهید سایت شما طراحی شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید مطالعه خود را زیاد کنید تا بتوانید مناسب‌ترین روش را پیدا کنید. درحالت کلی روش‌های طراحی سایت به دو دسته استاتیک، داینامیک می‌شوند که در ادامه به بررسی روش‌ها و مزایا و معایب هرکدام از آنها خواهیم پرداخت؛ پس درادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انواع روش های طراحی سایت

قابل ذکر است که تعداد شرکت‌هایی که طراحی سایت انجام می‌دهند، در سراسر جهان زیاد است و هر شرکتی هم روش‌‌های مختص خودش را دارد. توجه کنید که انتخاب روش طراحی سایت به نوع شغل شما بستگی دارد و سایت‌ها بر اساس کسب و کار شما می‌توان با یکی از سه روش استاتیک، داینامیک و فلش طراحی و راه اندازی می‌شوند. علاوه براین شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت webflow هم مراجعه کنید. در ادامه به بررسی هرکدام از روش‌ها خواهیم پرداخت.

طراحی سایت استاتیک (ثابت)

یکی از روش‌ های معمول برای طراحی سایت، طراحی استاتیک بوده که تعداد صفحات مشخصی دارد و به طورمعمول این صفحات هیچ تعاملی هم با افراد ندارند و هیچ واکنشی هم به فعالیت‌های بازدیدکنندگان، نشان نمی‌دهند. این نوع وب سایت‌ها به طور معمول برای معرفی شرکت و یا فعالیت‌های خاصی کاربرد دارند و به راحتی هم قابل تغییر نیستند و اطلاعات محتوایی ثابتی دارند.

این صفحات ثابت توسط کدهای HTML و CSS نوشته می‌شوند و اصلا برنامه ‌نویسی سمت سرور و پایگاه داده ‌ای ندارند و همچنین نسبت به روش داینامیک، راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شوند.

مزایای سایت استاتیک

  • طراحی سایت استاتیک به زمان کم‌تری نیازدارد و همچنین هزینه‌ پایینی هم دارد.
  • میزبانی این نوع سایت ساده‌تر از داینامیک است.
  • برای طراحی سایت‌های کوچک به کار می‌رود.
  • جستجو در سایت استاتیک راحت‌تر است.

معایب سایت استاتیک

  • هزینه‌های زیادی در طولانی مدت دارد.
  • اگر در سایت تغییری نیاز باشد هرکسی نمی‌تواند این سایت‌ها را به روزرسانی کند و حتما به یک متخصص طراحی سایت نیاز است .
  • این نوع سایت‌ها وابسته به شرکت طراح هستند و به همین دلیل طرفداران کمتری دارند.
  • عملکرد این ‌سایت‌ها محدود است و به طور معمول برای سایت‌هایی که اطلاع‌ رسانی می‌کنند مناسب می‌باشد.

طراحی سایت داینامیک‌ (‌پویا‌)

یکی از روش ‌های طراحی سایت، طراحی سایت داینامیک یا پویا است که براساس سلیقه و نیاز مشتری طراحی می‌شوند و برخلاف سایت‌های استاتیک توسط مدیر سایت به آسانی قابل تغییر هستند ولی طراحی این سایت‌ها به دانش بالایی نیاز دارد. مدیران این سایت‌ها می‌توانند بدون نیاز به هرگونه دانش فنی، از پنل مدیریت محتوا هر زمان که بخواهند اطلاعات و همچنین محتوای سایت را تغییر ‌دهند. به همین دلیل محبوبیت این نوع سایت ‌ها بیشتر شده است.

مزایای سایت داینامیک:

  • چندین کاربر می‌توانند در ظاهر، محتوا و ساختار سایت به ‌راحتی مدیریت و فعالیت کنند.
  • در طراحی سایت داینامیک می‌توانید صفحات زیاد نامحدودی ایجاد نمایید.
  • پنل مدیریت محتوای این گونه سایت‌ها به‌صورت اتوماتیک کار می‌کند.
  • مدیر این نوع وب ‌سایت‌ها می‌توانند به طور آنلاین در هر جایی اطلاعات سایت را تغییر دهند.
  • انجام هرگونه تغییراتی در سایت نیاز به دانش فنی ندارد و هر شخصی به آسانی می‌تواند تغییرات را اعمال کند.
  • شما می‌توانید داده‌ها را که در یک پایگاه داده وجود دارند بررسی و آنها را جستجو کنید.

سخن پایانی

با گسترش و توسعه نوآوری، افراد زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند و به همین دلیل اغلب مشاغل می‌خواهند برای خود سایتی داشته باشند. انواع مختلف روش ‌های طراحی سایت وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف همراه با مزایا و معایب آنها پرداختیم، شما باید براساس نوع و هدف وب ‌سایت بهترین گزینه را انتخاب نمایید. همچنین شما باید زمینه کاری وب سایت، هزینه، ساختار سایت و مباحث سئو را هم در نظر بگیرید تا بتوانید از سایتی با قابلیت‌های بهتری بهره مند شوید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت طراحی سایت به آرمیس وب مراجعه کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره کلیک کنید تا به ما امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *